17 April 2014

Shaklee Product: Vitamin E Complex by Shaklee

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

Assalamualaikum.

Korang pernah tak rasa muka berminyak selepas bangun dari tido? Aku rasa rimas sangat bila bangun dari tido muka berminyak-minyak. Jerawat pon cepat je nak singgah kat muka. Haishh.

Sumber: Ummi Lyana

So, aku cari la produk shaklee yang boleh atasi benda ni. Dan jawapannya, Vitamin E Complex!! Bila bangun dari tido muka memang tak berminyak berbanding sebelum ni. Dan Alhamdulillah parut jerawat kat muka aku pon makin berkurang. Tapi, nak dapat result yang terbaik mestilah aku ambil Sustained Release Vitamin C 500mg & Energizing Soy Protein sekali untuk 'rawat' kulit muka aku ni. Nak tahu lebih2 pasal SR Vitamin C dan ESP sila klik link di sidebar yer? 

Okey. Entry kali ni aku nak cerita tentang Vitamin E Complex by Shaklee. Vitamin ni memang ada dalam Set Kecantikan Shaklee. 

Kebaikan dan Kelebihan Vitamin E Complex


Buat dalam satu gambar terus. Tak lah korang pening2 nak baca kan. Hihihi.

Secara ringkas tentang  Kelebihan Vitamin E Complex:

1) Pengambilan harian 800IU Vitamin E
~ Untuk jantung yang sihat, tekanan darah & kolesterol HDL

2) Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif
~ Mengambil 600IU-800IU Vit E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma lelaki.
~Termasuk dalam set kesuburan lelaki

3) Tinggi Anti-Oksidan
~ Pengambilan 1200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat.
~Melawan kanser dan radikal bebas.

4) Memberi tenaga dan meningkatkan keinginan seksual.





Nak tahu tak Vitamin E ni ditambah dengan GRAPE SEED EXTRACT. So, khasiat Vitamin E makin bertambah khususnya untuk kulit yang CANTIK, SIHAT dan GLOWING!!

Antara Kebaikan Kesihatan Grape Seed Extract:


  • Menyingkirkan radikal bebas
  • Mengurangkan radang
  • Membantu kesihatan otak, kulit dan mata
  • Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular
  • Mencegah masalah kelenjar prostat
  • Melambatkan proses penuaan
  • Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
  • Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
  • Membantu fungsi sistem saraf otak
  • Meningkatkan daya pertahanan
Dalam kehidupan seharian, kita memerlukan Vitamin E(400IU)  yang cukup untuk sel yang sihat dan melawan radikal bebas

Jadi, adakah dalam sehari kita mengambil makanan yang ada:

1 kg biji gandum
500 ml minyak safflower
8 kg bayam 
500g badam

Memang tak mustahil. Tapi, jenis yang malas macam aku ni aku ambil Vitamin E, senang!! :)
Yang syoknya, Vitamin E Complex by Shaklee ni tahan selama 4 Bulan!! Best okey. Sebab kita jimat selama 4 bulan!! 

Okeylah. Tak syok lah pula kan kalau aku sorang je rasa kebaikan Shaklee ni. Mestilah aku nak orang lain rasa juga. So, sapa2 nak cantik. Of course lah semua nak kan? Heee. Uolls boleh wechat atau email sy untuk enquiries atau order atau dapatkan consultation percuma untuk customer sy sahaja. :)

Saya akan beri no phone sy kepada customer untuk whatsapp & untuk sy follow up customer sy. :)

Sekian, 
Your Shaklee Distributor,
Malyanah Zahari
1083736

wechat:nurulmalyanah
malyanahzahari@gmail.com

No comments: