13 March 2014

Shaklee Product: Energizing Soy Protein (1)

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

Assalamualaikum.

Bulan Oktober tahun lepas, aku mencari lah produk apa yang sesuai untuk mama dan juga aku la. After habis study kat Matrik, muka aku memang teruk sangat dengan jerawat, whitehead, blackhead. Lebih2 lagi muka dah jadi gelap sebab panas kat Labuan. Labuan kan Pulau. Tambah2 lagi mungkin aku stress kot study. Heee. 

So, aku cari lah produk yang memang sesuai ngan masalah muka aku ni. Aku cuba lah usha2 produk shaklee ni. Bila aku google memang banyak keluar tentang Energizing Soy Protein (ESP) ni. Memang dapat banyak feedback postive. 

Aku mula consume ESP ni tengah bulan Disember 2013. Aku dapat rasakan badan rasa ringan dan bertenaga je. Bangun dari tidur pun fresh je rasa. Tak rasa berat macam dulu. Alhamdulillah. Muka aku jadi lebih halus, dah tak segelap dulu. Yang paling syok sekali, whitehead dan blackhead dah tak banyak macam dulu!! Kalau ada pun 2 atau 3 ketul je. Memang dah jatuh cinta lah ngan ESP ni. Sekaligus jatuh cinta juga dengan Shaklee.

Untuk pengetahuan korang, ESP ni memang HOT PRODUCT dari Shaklee tau.



Kenapa ESP menjadi HOT PRODUCT dan menjadi kesukaan ramai?


  • ESP menjadikan kulit muka cantik, halus dan gebu.
  • ESP menghilangkan jeragat dan parut di muka.
  • ESP menganjalkan kulit dan juga payudara yang kendur.
  • ESP memberi tenaga yang berpanjangan, badan menjadi lebih sihat.
  • ESP meningkatkan kesihatan tubuh badan.
  • ESP memberi rasa kenyang jadi sesuai untuk sesiapa nak kurangkan berat badan.
  • Bagi ibu yang mengandung, ESP membantu tumbesaran Fetus dan mempersiapkan badan ibu untuk penyusuan yang lancar selepas bersalin.
  • Bagi ibu yang menyusu anak, ESP membantu melancarkan penyusuan Ibu dan merupakan salah satu milk booster yang hebat. Susu yang dihasilkan akan menjadi lebih pekat dan berkrim untuk memberi rasa cepat kenyang kepada baby.
  • ESP sangat membantu dalam kesubaran kerana ESP membantu membentuk tisu rahim, sel ovum dan sperma yang sihat.
  • ESP juga berkesan mengurangkan masalah eczema dan masalah kulit.
Antara set basic yang mengandungi ESP:


Antara cara pengambilan ESP dan resepi ESP:



1) 1 sudu bancuhan ESP + Air suam
Nota: Jangan bancuh dengan air panas sebab protein dalam ESP akan denatured atau 'mati'. Kalu bancuh dengan air sejuk lagi sedap.:)

2) 1 sudu bancuhan ESP + Fresh milk (Dutch lady/HL)
~Memang sedap okey. Korang kena cuba. Beli flavour chocolate and strawberries memang OSEM!! :)

3) 1 sudu bancuhan ESP + Vico

4) 1 sudu bancuhan ESP + Twister oren/sunquick

5) 1 sudu bancuhan ESP + Ribena

6) 1 sudu bancuhan ESP + Quaker Oat/apa2 jenama oat

7) 1 sudu bancuhan ESP + Susu anmum
~ Sesuai untuk pregnant mummy. Boleh juga pakai susu anlene

8) 1 sudu bancuhan ESP + Horlick

9)1 sudu bancuhan ESP + Performance/Mealshake/Cinch Shake Shaklee

10) 1sudu bancuhan ESP + campuran buah-buahan 
~ Lepastu blend. Boleh pilih buah favourite korang.

11) 1 sudu bancuhan ESP + Fresh Milk + Kurma
~Kurma ni rendamkan dulu atau potong kecil2 atau blend dengan fresh milk. :)

Sukatan: 1 sudu besar ESP + air kegemaran anda atau seperti resepi di atas. Boleh bancuh dalam bekas atau guna Shaker. ESP boleh diambil waktu pagi sebelum breakfast atau sebelum tidur. 

Nota: ESP TIDAK BOLEH diambil bersama air panas, air berkarbonat,berkaffein. Dan juga jangan melebihi dos yang dibenarkan kerana boleh memberi bebanan kepada ginjal anda. :)

Kalau korang memang mementingkan kecantikan dan kesihatan boleh hubungi saya. Selain ESP, Shaklee banyak lagi product yang best. InsyaALLAH. Saya akan cuba review 1 per 1 product dari shaklee. :) Kita ni bukan pentingkan kecantikan je, kesihatan pun mestilah kena jaga dan 'cantik' juga kan. 

Sesiapa yang berminat nak cuba atau ada pertanyaan tentang ESP atau product shaklee yang lain boleh hubungi saya (malyanahzahari@gmail.com). InsyaALLAH saya akan beri best price dan full consultation. :)

Sekian,
Malyanah
1083736
malyanahzahari@gmail.com

No comments: